پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204318
حذف کارت سوخت در عرضه بنزين کليد خورد
تاریخ انتشار : 1394/11/25 19:55:53
نمایش : 1715
يک منبع آگاه با اشاره به اينکه وزير نفت گزارش خود را مبني بر زيان‌ده بودن سامانه کارت هوشمند سوخت به هيات دولت ارائه کرده است،گفت: ظاهرا دولت تصميم خود را براي عرضه بنزين بدون کارت گرفته است.

به گزارش افکارخبر،بيژن زنگنه وزير نفت در جديدترين نشست خبري خود با حضور خبرنگاران با اشاره به ادامه عرضه بنزين با کارت اعلام کرد «من موافق ادامه فعاليت کارتهاي سوخت در بخش بنزين نيستم، با اين وجود کارت سوخت در بخش گازوئيل مي تواند ادامه يابد».

پس از اين اظهار نظر زنگنه در مورد عرضه بنزين با کارت سوخت رسانه‌هاي مختلف نسبت به اين موضوع واکنش نشان داده و حتي اعلام کردند که نظر زنگنه در مورد کارت سوخت 180 درجه تغيير پيدا کرده است و گزارش هايي از تناقض صحبت‌هاي زنگنه در اين موضوع منتشر شد.

در ابتدا به نظر مي رسيد اين صحبت زنگنه در حد اعلام نظر شخصي وي باشد و تا حذف کارت سوخت از چرخه عرضه بنزين زمان زيادي سپري خواهد شد و يا ممکن است در عمل اين اتفاق رخ ندهد،اما امروز خبرهايي به نقل از يکي از اعضاي انجمن قطعه سازان مبني بر تغيير در عرضه سوخت از سال آينده منتشر شد.

اگرچه اين مقام مسئول جزئيات اين تغيير در عرضه سوخت را مطرح نکرده است اما به اين جمله بسنده کرده است که دولت قصد دارد سال آينده تغييراتي را تقسيم بندي و ارائه سوخت را انجام دهد.

در همين رابطه يک منبع آگاه به خبرنگار فارس درباره اينکه دولت چه تغييراتي در عرضه سوخت در سال آينده را در دستور کار خود قرار خواهد داد،گفت: آقاي زنگنه با وجود اينکه در گذشته از عرضه بنزين با کارت به ظاهر حمايت مي کرد اما اخيرا مطلع شديم نامه‌اي را به هيئت دولت برده و در آن از هزينه بر بودن عرضه بنزين با کارت گلايه کرده است.

اين منبع آگاه با تاکيد براينکه دولت هنوز تصميم قطعي درباره تعيين تکليف کارت هاي سوخت نگرفته است، گفت: هم اکنون نظرات کارشناسي در اين زمينه به دولت داده مي شود اما هيئت دولت منتظر نظر قطعي وزارت نفت در اين خصوص است.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه ظاهرا وزير نفت در جريان هزينه‌هايي که در شرکت ملي پالايش و پخش و همچنين در شرکت ملي پخش مي شود نيست،گفت: با افزايش هزينه‌هاي جانبي در اين مجموعه‌ها به گونه‌اي وانمود شده است که سامانه کارت سوخت براي دولت هزينه بر است.

وي تصريح کرد: هزينه بر بودن اين مجموعه زماني آغاز شد که سامانه هوشمند کارت سوخت برون سپاري شد در صورتي که اين مجموعه در گذشته علاوه براينکه اصلا زيان‌ده نبوده است بلکه از خدمات اين بخش نهاد هاي مختلف نظارتي نيز استفاده مي‌کردند.

اين منبع اگاه تصريح کرد: با خبري که عضو انجمن قطعه سازان امروز اعلام کرده است ظاهرا دولت تصميم خود را مبني بر حذف کارت سوخت از عرضه بنزين در سال اينده گرفته است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html